Sweet Space byThanya.blogg.se

En plats om sött och bakvek

American - Style Pancakes

Publicerad 2015-03-24 14:37:00 i Allmänt,

Americanska Pankakor

Simple & Easy but Super yummy

 

My big girl, Sydney, is sick today and she eats nothing at all since this morning....but these pancake save my day. They make Sydney finally put down her ipad and enjoy eating... 

American pancakes are more fluffy, thick and tasty, whether eaten plain or combined with anything you like, like syrup, jam, fresh fruit, or even bacon.

Today I serve them with fresh blueberry and raspberry, honey and a click of butter, The taste is just great!!....And this is what she pay mommy back for yummy pancakes.... 

Sydney: It's the best pancakes ever mommy!!!! ^^

 
 
Amerikanska pannkakor är mer fluffig , tjock och läcker , oavsett ätit vanligt eller i kombination med något som du gillar , som sirap , sylt , färsk frukt , eller ens bacon .

Idag har jag servera dem med färska blåbär och hallon , honung och en klick smör , smaken är bara bra !! ....
Det är ett bra val för söndag frukost eller ens fika hemma med familjen.

I detta recept , jag lagt potatismjöl och fler ägg men mindre bakpulver för att uppnå mer mjuk och fluffig i mina pannkakor .
*De flesta ingredienser jag använder alltid är ekologiska . Jag tycker beleive att det är det bästa för både miljö och familjens hälsa*

 Enjoy!!

 
 
Recept:
Ingredienser:
 
2 dl vetemjöl
1/2 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 msk socker
1 msk vaniljsocker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk ( 3%)
2 msk smör (smält) eller flyttande smör
 
Gör så här
  1. Sikta mjöl salt, socker & bakpulver i en stor skål.
  2. I ett annat skål vispa ihop äggen och vispa sedan ner mjölk och smör.
  3. Tillsätt de blöta ingredienserna till de torra. Blanda försiktig ,för att inte få för mycket luft i pannkakor smeten. Låt den vila en stund.
  4. Steka i smör i en medel uppvärmd stekpanna.
  5. Tjock och lagom stora pannkakor är en smaksak. Värm tills bubblor börjar formas på ovansidan, vänd och stek tills de är gyllenbruna under.
 
 
Ingredients:

200 ml all purpose flour
50 ml potato flour
2 teaspoons baking powder
1/2 teaspoon salt
1 tablespoon sugar
1 tablespoon vanilla sugar
2 eggs
150 ml milk (3%)
2 tablespoons butter (melted ) Or vegetable oil

Directions:

1. Sift flour, salt, sugar and baking powder in a large bowl.
2. In another bowl, whisk eggs, then together with milk and butter.
3. Pour the wet ingredients into dry-mixture . Stir to combine well,  becareful not to get too much air into the 
batter. Let it rest awhile . 4. Fry in a medium heated frying pan with slightly butter. 5. Thick and bite-sized pancakes make american pancake taste different. Fry untill bubbles begin to form on
top, then turn and fry untill become golden brown underneath. Serve and Enjoy!! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sweets Space

HejI Mitt namn är Thanya , jag bor i Bromma , Stockholm med min man Peter och två lilla söta döttrar, Sydney och Linnea . Jag älskar att laga mat och baka för att upprätthålla både hälsosam och lycka för dem små folk :) . Sött och bakvekt är som min passion och *addiction' , särskilt franska Macarons . De är super söt och läckra. Jag börjar baka som en hobby men nu det blivit något större. Jag är också glad att dela mina*sweets* och passion med er , söta folk . Kram Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela