Sweet Space byThanya.blogg.se

En plats om sött och bakvek

Welcome to Sweets Space with Coconut&Pineapple Cupcake with Lemon-Blueberry Macarons

Publicerad 2015-03-17 11:12:00 i Allmänt,

Välkomna till min första bloggen!

 ..Sweets Space.. Det är en plats om sött och bakvek ( hemmakonditorn)..

Söta saker gör folk ( som mig ) glad . Jag är glad att Så här är ett utrymme/ plats för mig att göra något SWEET och även gärna delar med söta folk runt !! ^^

 

Mina Vår Cupcakes...Destination Vår...

# Coconut&Pineapple Cupcake with Lemon-Blueberry Macarons#

..Think ahead, Plan and Hope for a bright and warm future... 

I like to enjoy the moments but it is always good to plan and think ahead to avoid panic attract when situations come!! ^^

 
 

My daughters are all inspirations for these sweets. They are cute and fun(naughty sometimes :)) ..just like them ^^

Recipes of these three sweets below will come up on this space soonest. Hope it might be some inspirations for coming spring sweets. 

# Coconut&Pineapple Cupcake
# Lemon Cheesecake Macaron (Chicky Macaron)
# Blueberry Cheesecake Macaron (Bunny Rabbit Macaron)

 
 

Jag är glad att laga mat och baka för mina små döttrar själv eftersom iallafall jag vet vad läggs i dessa saker .
Jag föredrar också att använda ekologiska och högkvalitativa ingredienser för bättre resultat och hälsosam klokt .

 

Recipe

# Coconut & Pineapple Cupcake with Coconut Buttercream Frosting #

makes 10 cupcakes

Ingredients

2 dl all-purpose flour

1 1/2 dl sugar

1 1/2 tsp baking powder

a pinch of salt

40 g unsalted butter, room temp

1 dl coconut milk

1/2 tsp vanilla extrakt

1 egg

5 canned pineapple rings, chopped into small pieces 

Coconut Buttercream

75 g butter
200 g icing sugar
2 tbsp coconut milk or cream
1 tsp light rum ( optional)

Enjoy!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sweets Space

HejI Mitt namn är Thanya , jag bor i Bromma , Stockholm med min man Peter och två lilla söta döttrar, Sydney och Linnea . Jag älskar att laga mat och baka för att upprätthålla både hälsosam och lycka för dem små folk :) . Sött och bakvekt är som min passion och *addiction' , särskilt franska Macarons . De är super söt och läckra. Jag börjar baka som en hobby men nu det blivit något större. Jag är också glad att dela mina*sweets* och passion med er , söta folk . Kram Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela